In de onderstaande categorieën vind je de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via info@siblu.nl of 010-3031820

Wil je meer informatie over de Coronamaatregelen voor jouw bestemming? Bekijk dan deze pagina.

Accommodatie

Zijn groepen toegestaan op Siblu campings in Nederland?

Onze Nederlandse campings zijn familiecampings. Jongeren onder de 21 jaar die alleen of samen in een groep reizen en groepen, ongeacht de leeftijd, worden hierdoor niet toegelaten in onze stacaravans en op kampeerplaatsen op onze campings!

Mag ik mijn hond meenemen?

Honden zijn toegestaan in bepaalde accommodaties op 8 van onze vakantieparken:

  • Les Charmettes,
  • Domaine de Kerlann,
  • Domaine de Litteau,
  • Domaine de Soulac,
  • Mar Estang, 
  • Les Dunes de Contis,
  • Les Viviers,
  • Lauwersoog,
  • In de Bongerd*
  • De Oase*

Er zijn maximaal 2 honden per accommodatie toegestaan en de kosten hiervoor bedragen € 6 per dag/hond voor onze campings in Frankrijk en € 5 per dag/hond voor onze campings in Nederland. Aanmelden kan via 010-3031820. Op de andere vakantieparken zijn honden niet toegestaan. Wel zijn er aangepaste woningen waar blindengeleidehonden zijn toegestaan. Voor eigenaren van de accommodaties is het in de meeste gevallen wel toegestaan om huisdieren mee te nemen, ook op parken waar dit voor onze gasten niet is toegestaan.

*Voor camping in de Bongerd en camping de Oase geldt, dat er maximaal 1 hond is toegestaan in geselecteerde accommodaties. 

Wat is een standaard accommodatie?

Een standaard accommodatie is een accommodatie waarbij de plaats nog onbekend is. De definitieve plaats van de accommodatie wordt bij aankomst door de camping aan je gecommuniceerd. Het is dus van te voren niet duidelijk waar je precies op de camping geplaatst zult worden. Dit is op basis van beschikbaarheid. 

Kan ik de locatie van mijn accommodatie kiezen?

Ja, wil je meer comfort, voorzieningen of wil je dicht bij het zwembad zitten of juist rustig gelegen? Kies dan zelf de ligging van je accommodatie voor € 7 per nacht (toeslag van toepassing op onze Franse vakantieparken). In de eerste stap van het boekingsproces kun je de locatie van je accommodatie kiezen via een plattegrond.

Hulp nodig? Neem dan contact met ons op via 010-3031820 of via info@siblu.nl.

Kan ik ook een kampeerplaats reserveren?

Op de Franse campings Les Dunes de Contis, Le Conguel, Les Viviers en Domaine de Litteau is het mogelijk om een kampeerplaats te reserveren. De kampeerplaatsen zijn hier circa 80m² (kan per plaats/camping afwijken). Het is hier toegestaan om met maximaal 6 personen (minimaal 1 volwassene) te verblijven. Het is helaas niet voor alle campings mogelijk om een kampeerplaats via de website te boeken. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze reserveringsafdeling via info@siblu.nl of 010 - 3031820.

Op de Nederlandse campings in de Bongerd, Oase en Lauwersoog is het ook mogelijk om een kampeerplaats te reserveren. De staanplaatsen zijn circa 110m² op camping in de Bongerd, tussen de 80m² en 100m² op camping de Oase en tussen de 100m² en 120m² op camping Lauwersoog. Het is toegestaan om hier met minimaal 2 en maximaal 6 personen te verblijven. Het is mogelijk om een kampeerplaats via de website te boeken. 

Beschikken de accommodaties over een airconditioning?

Op al onze vakantieparken (m.u.v. onze Nederlandse parken) zijn er accommodaties beschikbaar met een airconditioning. Onderaan een desbetreffende campingpagina kun je het filter 'airconditioning' selecteren. Accommodatietypes die hierover beschikken worden dan getoond.

 

Mag ik een barbecue gebruiken bij mijn accommodatie?

In principe wel. De meeste accommodaties hebben een barbecue inbegrepen. Per gemeente waarin de camping gevestigd is, worden er andere regels gehanteerd en hierdoor ook andere typen barbecues. Raadpleeg de campingpagina's voor meer informatie.

Zijn er accommodaties die geschikt zijn voor mindervaliden?

Er zijn een aantal accommodaties op diverse campings beschikbaar voor mensen met een beperking. Wij raden je aan om contact op te nemen met onze reserveringsafdeling via 010 - 3031820, zij helpen je graag verder.

Kan ik mijn auto bij de accommodatie parkeren?

Ja, in de meeste gevallen is het toegestaan om maximaal 1 auto bij de accommodatie te parkeren. Wanneer dit niet mogelijk is of wanneer je met meerdere auto's komt, dien je deze op de centrale parkeerplaats van het park te parkeren.

Welke afmetingen hebben de bedden?

Alle accommodaties hebben een ouderslaapkamer bestaande uit 2 eenpersoonsbedden of 1 tweepersoonsbed en de overige slaapkamers hebben altijd aparte eenpersoonsbedden. De slaapkamers beschikken over minimaal 2 slaapplaatsen.

De afmetingen van de bedden zijn:

  • Eenpersoonsbed: 80 x 190 cm
  • Tweepersoonsbed: 140 x 190 cm

Hoe groot zijn de percelen van de accommodaties?

Alle plekken voldoen op zijn minst aan het gemiddelde dat vereist is voor een 4-sterren camping. De plekken bij Siblu zijn bijzonder ruim met een gemiddelde van 140m². Alle accommodaties zijn zo opgesteld dat je optimaal van de ruimte die je plek biedt, gebruik kunt maken.

Is er ruimte voor een babybedje in de slaapkamer?

Helaas is er geen ruimte in de slaapkamers om een babybedje te plaatsen. Het is wel mogelijk om deze in de woonkamer te plaatsen.

Vakantieparken

Zijn zwemshorts en bermuda's toegestaan?

Zwemshorts of bermuda's zijn toegestaan in alle zwembaden op onze vakantieparken, met uitzondering van camping Mar Estang, Mer et Soleil en La Réserve waar dit momenteel nog niet is toegestaan. Het is in onze zwembaden niet toegestaan om met een T-shirt aan zwemmen.

Wanneer zijn de vakantieparken en faciliteiten geopend?

Camping Lauwersoog is 365 dagen per jaar geopend. Onze andere parken in Frankrijk en Nederland zijn vanaf eind maart tot eind oktober geopend. Openingstijden kunnen per vakantiepark verschillen, ga voor specifieke openingstijden naar het kopje 'goed om te weten' op een campingpagina. 

Let op: faciliteiten zoals zwembadcomplexen, kidsclubs, restaurants en entertainment zijn vanaf april tot september geopend, maar kunnen beperkt zijn in het laagseizoen.

Wanneer kan ik aankomen?

Op de Franse parken kun je in het laagseizoen op elke dag van de week aankomen en vertrekken (minimale verblijfsduur is 3 nachten). Tijdens het hoogseizoen (juli t/m eind augustus) kun je op deze parken alleen op zaterdagen aankomen en vertrekken (minimale verblijfsduur is 7 nachten).

Op de Nederlandse parken kun je in het laagseizoen op elke dag van de week, met uitzondering van zaterdag, aankomen en vertrekken (minimale verblijfsduur is 2 nachten). Tijdens het hoogseizoen (juli t/m eind augustus) kun je op deze parken alleen op vrijdagen aankomen en vertrekken (minimale verblijfsduur is 7 nachten).

Kan ik op een andere dag (buiten de wisseldagen) aankomen?

Dat is mogelijk, maar de boeking wordt wel gemaakt vanaf de wisseldag. Je arriveert dan later. Je dient dit wel van te voren aan ons te melden. Indien je een dag of enkele dagen later op de camping arriveert, of eerder de camping wilt verlaten, kunnen wij hiervoor geen restitutie verlenen.

Hoe laat kan ik inchecken?

Op onze Franse parken is het mogelijk om vanaf 16:00 uur in te checken, totdat de receptie sluit. Wanneer de receptie gesloten is, kun je je melden bij de 'late aankomstboxen' naast de receptie. Hier kun je je sleutels ophalen. Voor kampeerplaatsen kun je vanaf 12:00 uur inchecken. 

Op onze Nederlandse parken is het mogelijk om vanaf 16:00 uur in te checken, totdat de receptie sluit. Wanneer de receptie gesloten is, kun je je bij camping de Oase melden bij de 'late aankomstboxen' naast de receptie. Hier kun je je sleutels ophalen. Bij camping in de Bongerd en camping Lauwersoog kun je je melden bij de horecagelegenheid. Voor kampeerplaatsen kun je vanaf 14:00 uur inchecken.

Wil je tijd besparen bij aankomst en sneller inchecken? Geef dan alvast je persoonlijke gegevens door in je My-Siblu account.

Welke documenten heb ik nodig bij het inchecken?

Voor het inchecken heb je een geldig legitimatiebewijs en de reserveringsbevestiging nodig. Je hoeft de reserveringsbevestiging niet te printen, wanneer je het reserveringsnummer kunt tonen, is dit voldoende.

Hoe laat mag ik uitchecken?

Op onze Franse parken dien je de sleutels van de accommodatie voor 10:00 uur in te leveren. Voor kampeerplaatsen kun je tot 12:00 uur uitchecken.

Op onze Nederlandse parken dien je de sleutels van de accommodatie voor 10:00 uur in te leveren. Voor kampeerplaatsen kun je tot 11:00 uur uitchecken.

Is er wifi beschikbaar op de vakantieparken?

Om het voor iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken is er op elk vakantieparken gratis wifi bij de bar of receptie. Indien je internet in de accommodatie wilt op één van onze Franse parken dan kun je deze tijdens het maken van een reservering bij enkele parken aanschaffen. 

De kosten hiervoor bedragen:

  • Wifi Smart voor € 19 per week
    Onbeperkte Wifi voor het hele gezin. Je hebt hiermee onbeperkt toegang tot apps, web en e-mail. Je kunt maximaal 5 apparaten tegelijkertijd gebruiken. Deze Wifi is niet geschikt voor het streamen van audio en video. Wil je dit wel? Kies dan voor onze Wifi Intensief.
  • Wifi Intensief voor € 29 per week
    Onbeperkte Wifi voor het hele gezin. Je hebt hiermee onbeperkt toegang tot apps, web, e-mail en het streamen van audio en video. Je kunt maximaal 5 apparaten tegelijkertijd gebruiken.

Ook kun je bij aankomst bij de receptie andere wifi pakketten tegen betaling aanschaffen, zoals 60 minuten of 4 dagen.

Wifi op de Nederlandse vakantieparken:
Op Camping in de Bongerd, Lauwersoog en de Oase is de wifi gratis en beschikbaar in de accommodaties en op staanplaatsen. Voor een eventuele tweede toegangscode op Camping in de Bongerd wordt er € 20 in rekening gebracht.

Waar vind ik de parkplattegrond?

Wanneer je in het menu een gewenste camping aanklikt, word je doorgestuurd naar de pagina van deze camping. Door op de knop 'Plattegrond' onder de tekst aan de linkerkant te klikken, zal de plattegrond in een nieuw tabblad geopend worden. 

Wat is een Fun Pass en wat kost het?

De Fun Pass geeft je toegang tot de zwembadcomplexen (zowel binnen- als buitenzwembaden), de kidsclubs, diverse sportactiviteiten, entertainment faciliteiten en soms ook restaurants en bars. 

Wanneer je rechtstreeks bij Siblu of partners (Vacansoleil, Vacanceselect, Roompot, Booking.com, TUI, ASCI en Suncamp) boekt, dan is de Fun Pass voor iedere reiziger inbegrepen. Breng je alleen een bezoek aan de camping, boek je ergens anders of direct via een chaleteigenaar? Dan is Fun Pass niet inclusief. Je kunt de Fun Pass dan online met 20% korting of direct bij de receptie aanschaffen.

Meer informatie >

Reserveren en betalen

Moet ik de totale reissom direct voldoen bij het maken van een boeking?

  • Maak je een reservering buiten 4 weken voor aankomst, dan dien je een aanbetaling van € 80 te doen. Het restantbedrag dient uiterlijk 4 weken voor aankomst aan Siblu voldaan te zijn.
  • Maak je een reservering binnen 4 weken voor aankomst, dan dien je de volledige reissom in één keer te voldoen.

Hoe kan ik betalen bij een internetboeking?

Je kunt je reservering online betalen met creditcard, IDEAL en PayPal. Voor Belgische klanten is het ook mogelijk om met Bancontact/Mister Cash te betalen. Bij betaling met een creditcard wordt de betaling ook direct bij het maken van een boeking afgeschreven.

Hoe kan ik betalen bij een telefonische boeking?

Nadat je via onze reserveringsafdeling een boeking hebt gemaakt, ontvang je een reserveringsbevestiging en eventueel een betaalverzoek. In deze bevestiging staat een link naar jouw My-Siblu account. Via jouw account kun je je reservering betalen met een creditcard, IDEAL of PayPal. Voor Belgische klanten is het ook mogelijk om met Bancontact/Mister Cash te betalen. Bij betaling met een creditcard wordt de betaling ook direct bij het maken van een boeking afgeschreven.

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen?

Toch van datum, accommodatie of vakantiepark wijzigen? Dat is mogelijk (afhankelijk van beschikbaarheid). Je kunt hiervoor contact opnemen met ons via 010 - 3031820 of via info@siblu.nl

Bij het wijzigen van een boeking zijn de volgende voorwaarden en kosten van toepassing:

  • Voor wijzigingen tot 28 dagen voor de aankomstdatum, brengen wij € 35 per wijziging in rekening. Deze wijzigingskosten worden niet in rekening gebracht indien je de duur van je verblijf verlengt of omboekt naar een duurdere periode en/of duurdere accommodatie.
  • In principe worden wijzigingen vanaf 28 dagen voor aankomst niet geaccepteerd. In geval van een wijziging naar een goedkopere periode en/of accommodatie of een (gedeeltelijke) annulering, ben je het volledige factuurbedrag (zoals vermeld in je reserveringsbevestiging) verschuldigd.

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

Je kunt je boeking annuleren door contact op te nemen met ons via info@siblu.nl of via 010 - 3031820.

Bij het annuleren van een boeking zijn momenteel onze flexibele voorwaarden van toepassing:

  • Wanneer de boeking tot 28 dagen voor aankomst geannuleerd wordt, wordt de aanbetaling van € 80 in rekening gebracht.
  • Wanneer de boeking tussen de 28 dagen tot 14 dagen voor aankomst geannuleerd wordt, wordt er 50% van de huursom en eventuele toeslagen in rekening gebracht.
  • Wanneer de boeking binnen 14 dagen voor aankomst geannuleerd wordt, dan bedragen de annuleringskosten 100% van de huursom en eventuele toeslagen.

 

Kan ik een boeking in optie laten zetten?

Dit kan alleen per hoge uitzondering. Indien je extra bedenktijd nodig hebt, neem dan contact met ons op via info@siblu.nl of via 010-3031820

Wat is er inbegrepen in mijn totale reissom?

Vakanties in Frankrijk
In de totale reissom voor jouw vakantie naar Frankrijk zijn de accommodatie en toeristenbelasting inbegrepen. Eventuele extra's zoals bedlinnen of een eindschoonmaak zitten niet bij de prijs inbegrepen. Deze kun je tegen betaling bijboeken. 

Indien er geen schadeverzekering of eindschoonmaak is bijgeboekt, wordt er een borg van € 430 gevraagd bij aankomst op één van onze Franse campings. Meer hierover kun je lezen onder het kopje 
'Borg'.
 

Vakanties in Nederland
In de totale reissom voor jouw vakantie naar Nederland zijn de accommodatie, toeristenbelasting, bedlinnen, eindschoonmaak en borg van € 100 inbegrepen. Meer informatie over de borg kun je lezen onder het kopje '
Borg'.

 

Wat is er inbegrepen in de prijs van een accommodatie?

Bij de huurprijs van een accommodatie zijn gas, elektriciteit, BTW en de Fun Pass (hiermee krijg je toegang tot zwembadcomplexen, kidsclubs, sportieve activiteiten en entertainment faciliteiten) inbegrepen.

Worden er reserveringskosten in rekening gebracht?

Nee, er worden voor een internet-, park- of telefonische boekingen geen reserveringskosten in rekening gebracht.

Borg

Waarom moet ik borg betalen?

In de meeste gevallen zijn de accommodaties geen eigendom van Siblu maar van particuliere eigenaren. Als er na vertrek extra schoonmaak- of reparatiewerkzaamheden nodig zijn aan de accommodatie, betaalt Siblu dit van de borg. Als we de borg voor de schade of schoonmaak geheel of gedeeltelijk moeten inhouden, word je daar binnen 14 dagen van op de hoogte gebracht.

Hoeveel bedraagt de borg?

Siblu rekent borg voor eventuele schade en de eindschoonmaak. Voor onze Franse parken rekenen wij een borg van € 430 en voor onze Nederlandse parken rekenen wij een borg van € 100. Indien je geen borg wenst te betalen voor onze Franse parken, dan is het mogelijk om een schadegarantie af te sluiten en/of een eindschoonmaak bij te boeken.

  • Schadegarantie Frankrijk
    Voor de Franse campings biedt Siblu een schadeverzekering aan van € 35 per verblijf om incidentele schade aan de accommodatie, meubels en accessoires, veroorzaakt tijdens een verblijf, te dekken. Met uitzondering van schade veroorzaakt door nalatigheid of opzet. Indien je geen gebruik wil maken van deze verzekering, dan wordt er een borg van € 300 gevraagd.

    Deze optie is niet mogelijk voor onze Nederlandse campings. 

  • Eindschoonmaak 
    Voor de Franse campings is het mogelijk om een eindschoonmaak bij te boeken. De kosten hiervoor bedragen € 80. Indien je geen gebruik wil maken van de eindschoonmaak, dan wordt er een borg van € 130 gevraagd. Deze borg is bedoeld om eventuele schoonmaakkosten of items die ontbreken in de inventaris te dekken.

    Voor de Nederlandse campings zit de eindschoonmaak standaard inbegrepen in de totale reissom. De kosten hiervoor bedragen € 80. 

  • Borg Nederland
    Siblu vraagt om een borg van € 100 per verblijf op een Nederlandse camping om incidentele schade aan de accommodatie, meubels en accessoires, veroorzaakt tijdens een verblijf, te dekken. Met uitzondering van schade veroorzaakt door nalatigheid of opzet. En is ook bedoeld om eventuele schoonmaakkosten of items die ontbreken in de inventaris te dekken.

    Voor de Nederlandse campings zit de borg standaard inbegrepen in de totale reissom. 

Hoe kan ik de borg betalen?

Voor onze Franse parken ontvang je een aantal dagen voor vertrek een e-mail waarin wordt uitgelegd dat je de volledige borg veilig online kunt voldoen via Swikly. Er wordt alleen een pre-autorisatie (reservering) uitgevoerd op jouw creditcard, de borg wordt niet afgeschreven.

Indien je maar een deel van de borg hoeft te voldoen of niet beschikt over een creditcard, dan kun je de borg voldoen bij aankomst op de camping met een creditcard, bankpas of bij hoge uitzondering contant. 

Voor onze Nederlandse parken zit de borg al standaard inbegrepen bij de totale reissom. 

Wanneer krijg ik mijn borg terug?

De borg voor onze Franse parken wordt niet afgeschreven van jouw creditcard als er aan het einde van het verblijf is vastgesteld dat de accommodatie in goede staat is achtergelaten. Heb je de borg contant of met een bankpas betaald dan krijg je deze, indien mogelijk, terug bij het uitchecken of binnen 14 dagen na vertrek.

Voor onze parken in Nederland geldt dat je de borg binnen 14 dagen na vertrek krijgt terugbetaald.

Als we de borg voor de schade of schoonmaak geheel of gedeeltelijk moeten inhouden, word je daar binnen 14 dagen van op de hoogte gebracht. 

Waarom heb ik mijn borg niet of maar voor een gedeelte teruggekregen?

De borg wordt binnen 14 dagen na vertrek volledig terugbetaald, zodra is vastgesteld dat de accommodatie in goede staat is achtergelaten. Wacht je al langer dan 21 dagen? Dan kan het zijn dat de receptie niet in het bezit is van het juiste rekeningnummer. Wij raden je aan om contact op te nemen met ons via info@siblu.nl of via 010 - 3031820.

Het kan ook zijn dat we de borg voor de schade of schoonmaak geheel of gedeeltelijk moeten inhouden. In beide gevallen heb je hierover binnen 14 dagen na vertrek bericht gekregen. Mocht dit niet het geval zijn, dan raden we je aan om contact met ons op te nemen.